Unknown
Assalamualaikum, 




Diekstrak daripada kacang soya ORGANIK non-GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. 

Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu. 


Manfaat Lecithin 

  • Menyerap vitamin larut lemak - membantu tubuh menyerap vitamin A,D,E,K. 
  • Melindungi hati - menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan hati. 
  • Pemecahan lemak dan kolesterol - bertindak sebagai "pembersih" salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid dalam tubuh. 
  • Pelangsingan - menghalang obesiti. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang. 
  • Mencantikkan otot dan kulit - membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan. 
  • Memperbaiki alergi - menghalang platlet darah dari menghasilkan tisu gegelung didalam salur darah, seterusnya memperbaiki alergi  seperti penyakit kulit - dermatitis, demam alergi 
  • Menghalang kejadian batu karang - 90% dari batu karang terjadi dari kolesterol. Lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang. 
  • Meningkatkan daya ingatan dan meringankan stress - mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang alzheimer danmengurangkan stress. Wanita hamil harus mengambil lecithin yang mencukupi untuk pembesaran janin yang sihat. 
  • Menghalang tekanan darah tinggi - memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, melancarkan peredaran darah. 
  • Memperbaiki prostat lelaki - kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat dibaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak 
  • Mengurangkan sembelit - pelembut najis yang berkesan, melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus

Seorang jiran saya suami dan isteri mengambil Lecithin untuk kuruskan badan. Saya cadangkan beliau ambil Lecithin bersama-sama dengan Omega Guard untuk membantu cairkan lemak2 dan juga menurunkan paras kolesterol dalam darah. 

Dengan cara pengambilan yang saya sarankan, Alhamdulillah selepas sebulan beliau datang kembali ke rumah saya untuk repeat order kerana suaminya berjaya turun 2kg (!!) . Kali ni beliau tambah Herblax pula untuk flushing. Seronok rasanya dapat bantu orang lain untuk hidup dengan lebih sihat.. dan seronok juga dapat berkenal-kenalan dengan jiran yang selama ni tak kenal pun :) 

Kisah abah saya pula, seingat saya dari saya kecil sampailah sekarang beliau mengambil ubat darah tinggi. Saya beri pada abah Alfalfa Comp, Omega Guard, Lecithin dan Garlic untuk mengawal darah tinggi dan turunkan kolesterolnya dan sekarang alhamdulillah, beliau sudah berani kurangkan dos ubatnya dan tekanan darahnya kembali berada pada paras normal. Namun beliau perlu periksa tekanan darah beliau dari semasa ke semasa untuk pastikan ianya kekal pada paras normal. 

Saya pula sedang menyusukan anak kedua saya yang sekarang berumur 5 bulan. Walaupun saya kurus, tapi kandungan lemak dalam badan saya lebih tinggi dari otot. Paras kolesterol LDL saya juga tinggi. Tapi saya bernasib baik kerana belum mengidap darah tinggi. Jadi saya mengambil Lecithin untuk bantu cairkan lemak2 di badan saya sambil2 turunkan paras kolesterol. Rupanya Lecithin juga turun bantu lancarkan susu badan. 

Alhamdulillah.. :) 


Shaklee Independent Distributor 
Liyana (Id: 1144949)
012-3818004 (sms/whatsapp) 
COD di kawasan Bertam, Kepala Batas, Kulim, Bagan dan Seberang Perai Utara 
Juga penghantaran ke seluruh negara

Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment